Tuesday, October 1, 2019

BBM3410Satu2019: Long Shot (Prestige Production)

1. Long Shot (3 Pemandangan)



Gambar menunjukkan pemandangan secara jauh bangunan Ioi yang terdapat di Putrajaya. Pemandangan ini boleh didapati di Bukit Ekspo Universiti Putra Malaysia. Tidak hairanlah jika mahasiswa UPM banyak meluangkan masa di sana kerana keindahan pemandangan yang boleh didapati tersebut amat menenangkan.



Pemandangan jeti atau pondok tersebut kelihatan dari jauh dan keluaran tasik tersebut amatlah mengagumkan. Keluasan tasik tersebut terpapar dengan jelas dalam gambar di atas. Tambahan lagi dengan persekitaran menghijau yang mengelilingi tasik tersebut menyejukkan pandangan mata bagi sesiapa yang memandangnya. 



Gambar menunjukkan pemandangan di atas jalan raya yang lama dan di sana juga kita boleh melihat terdapatnya landasan ETS di hujung sana. Pemandangan ini boleh menggamit memori yang indah kerana pengalaman ini tidak akan berlaku selalu dalam kehidupan.


2. Long Shot (3 Pemandangan dan manusia)



Pemandangan jarak jauh pantai ini amatlah mengagumkan. Tambahan lagi adanya sinaran matahari terbenam. Suasana jingga menyelubungi bumi ini sangat menawan hati bagi sesiapa yang melihatnya. Pengunjung yang ramai juga turut tidak melepaskan peluang mereka melihat matahari terbenam di tepi pantai dengan hembusan angin sepoi-sepoi bahasa menyapa pipi. 



Gambar menunjukkan pemandangan jauh daripada Kosass ke kolej Canselor yag berada di hujung simpang. Kelihatan dua orang pelajar sudah tergesa-gesa hendak ke kelas tetapi mereka sempat lagi possing apabila tersedar terdapat orang sedang mengambil gambar. Kegembiraan pelajar tersebut terpancar dengan gaya yang ditunjukkan nya tersebut.



Gamabar menunjukkan pemandangan daripada Bukit Cina yang terdapat di belakang Fakulti Bahasa Moden dan Komunikasi, UPM. Melalui pemandangan di sana anda boleh melihat keindahan insfratruktur yang sedang pesat membangun. Pemandangan Serdang juga boleh di lihat disini dan terdapat dua orang pelajar tidak melepaskan peluang menikmati pemandangan tersebut sebelum mereka menamatkan pengajian di UPM kelak.

No comments:

Post a Comment