Saturday, November 9, 2019

BBM3410Satu2019: Amali Minggu 8


Assalamualaikum wbt kalian semua...diharap sihat-sihat belaka....

Minggu ke-8 ini kami sibuk memjual dan membeli pantun di facebook....Saya yang merangkak-rangkak membina pantun akhirnya pandai menjual dan membeli pantun rakan sekelas..... Rupa-rupanya seronok juga iya membeli dan menjual pantun ini.... Secara tidak langsung kita memartabtkan warisan adat budaya Melayu dahulu yang memang sinonim dengan berpantun dalam setiap adat istiadat yang berlangsung.. 






Berikut merupakan pantun-pantun yang saya jual di laman muka buku....dan alhamdulillah pantun yang saya jual mendapat sambutan yang hangat daripada follower laman muka buku saya.... Ramai teman dekat membeli pantun saya dan saya rasa terhibur serta seronok membaca pantun-pantun mereka.....






Gamabar di atas merupakan antara balasan pantun saya saya terima.... Maing-masing mempunyai mesej yang tertentu..dan inshaAllah mesej-mesej tersebut akan diambil untuk menjadi pedoman hidup....








 Berikut pula merupakan strategi komunikasi yang saya kongsi daripada buku kajian wacana dan strategi komunkasi teori dan aplikasi.... Dan gambar sebelah kanan tersebut adalah gambar perkongsian rutin harian saya di alam universiti bersama rakan-rakan yang dikasihi sekalian....




No comments:

Post a Comment